Najlepszy dzień życia

Dzisiaj może być i powinno najepszym dniem naszego życia. Dlaczego? Ponieważ to jest jedyny dzień, jaki mamy. Nie ma już wczoraj i nie ma jeszcze jutra. Jest tylko dzisiaj. Jeśli popatrzymy na życie z perspektywy „tu i teraz”, odkrywamy, że nie ma sensu żyć nierealnym wczoraj i jutro. Dzisiaj jest dzień, który Pan Bóg nam dał. To jest największy prezent, jaki mamy - ta chwila. Umiejetność docenienia chwili zmienia obraz całego życia.  

Każdy człowiek rodzi się z unikalnym przeznaczeniem.  
Celem życia jest rozpoznać kim jestem oraz rozwinąć to.   
Odkrycie tego, kim naprawdę jesteśmy sprawia, że zaczynamy żyć pełnią życia. Kiedy mamy to odkrywać? Właśnie dzisiaj. Naszym największym powołaniem jest rozwijać swoje autentyczne człowieczeństwo, dzień po dniu.  

Nie jest ważne, czy nasza autentyczność pasuje do jakichś utartych społecznie wyobrażeń, czy nie. Tak żyjąc, stajemy się ludźmi szczęśliwymi, którzy również uszczęśliwiają innych. Jeśli dzisiaj jesteśmy szczęśliwi, odkryjemy drogę służenia światu.  

Prawdziwe przeznaczenie łączy w sobie człowieka oraz jego służbę dla świata. To jest miejsce, w którym głęboka ludzka radość spotyka się z głęboką potrzebą świata.  
Zacznijmy od samych siebie, każdego dnia na nowo odkrywajmy swoje przeznaczenie. 

Zanim zapytasz czego potrzebuje świat, zadaj sobie pytanie, co dzisiaj sprawia, że chce ci się żyć? Co sprawia, że twoje serce zaczyna szybciej bić? Świat potrzebuje ludzi, którzy najpierw sami dla siebie ożyli. Potem mogą żyć dla świata. Dobrą praktyką, która pomaga cieszyć się dniem dzisiejszym jest regularne stosowanie modlitwy Jabesa. 

„A wzywał Jabes Boga Izraela mówiąc: 

„Obyś skutecznie mi błogosławił 
i rozszerzył granice moje, 
a ręka Twoja była ze mną, 
i obyś zachował mnie od złego, 
a utrapienie moje się skończyło!” 

I sprawił Bóg to, o co on prosił.” (1 Ks. Kronik 4.9-10).

Jeśli chcemy wypełnić swoją rolę w życiu, powinniśmy dzisiaj żyć pełnią życia. Ponieważ innego dnia nie mamy. Nie ma sensu myśleć tylko o czymś czego już nie będzie lub jeszcze nie ma. Zastosujmy tę modlitwę na dzisiaj. Módlmy się nią w następujący sposób:  

Obyś DZISIAJ skutecznie mi błogosławił 
i DZISIAJ rozszerzył granice moje, 
a ręka Twoja DZISIAJ była ze mną, 
i obyś DZISIAJ zachował mnie od złego, 
a utrapienie moje DZISIAJ się skończyło. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz